Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Jingle bells jingle bells...

Hoi,

Gisteren heb ik weer een kaart mogen plaatsen op het Studio Light blog.
De Vintage Line is zo prachtig, ik heb 'm gebruikt in combinatie met mooie mallen.
 
Gebruikt materialen:
 
*Basis papier muzieknoten BASISSL140
*Basispapier groen BASISSL134
*Basispapier rood geblokt BASISSL132
*3D Kerst Vintage STAPSL1257
*Uitdrukvel EASYSL360
*Kraftpapier
*Tabblad Collectable van Marianne Design
*Kerstboom mallen in 2 maten
*Joy! mal muzieknoten
*Ster mallen in 2 maten
*Label mal Marianne Design
*Bedel 2014
*Rood lintje
*Jute touwtje
*2 Plakparels bruin
*Web lint goudkleurig 5 cm breed
*Houten sterretjes
*Distress inkt Vintage photo
 
 
 
De basis voor deze kaart is een dubbele kaart van 10,5x14,8 cm, met de vouw aan de bovenkant.
Het groene basispapier op 10,5x14,8 snijden en het rode geblokte papier op 10x14,3 cm.
De randen heb ik met bruine Distress inkt bewerkt.
Uit kraftpapier de notenbalk stansen en achter het rode geblokte papier.
Vervolgens dit geheel op de het groene rechthoek plakken.
Uit het muzieknoten papier een tabblad stansen, deze plak je schuin op de kaart. Plak alleen de zijkanten en de onderkant vast zodat het label erachter geschoven kan worden.
Het label uit het groene basispapier stansen en het lint erdoor halen, het touwtje om het lint strikken met het bedeltje er aan.
 
 
Plak het web lint horizontaal op de kaart en knip het op maat.
Uit het groene basispapier een grote kerstboom stansen en uit kraftpapier 2 kleine kerstboompjes.
Uit kraftpapier een grote ster stansen en in het midden van de grote ster een kleine ster uitstansen.
Uit het rode geblokte basispapier een kleine ster stansen.
Plak alle gestanste  vormen samen met het 3D plaatje op de kaart.
Werk de kaart af met het plaatje Merry Christmas, plakparels en de houten sterretjes.
 
 
 
Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om een mooie kaart te maken.
Ik wens iedereen alvast fijne kerstdagen en gezond, gelukkig en een creatief 2014!!
 
Tot volgend jaar!!
 
Groetjes Geralien
 


Reacties

  1. Schitterend hoe alles weer bij elkaar past , leuk en de kleurtjes...ik vind het gaaf bedacht en gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend gemaakt Geralien, blijft mooi papier !
    Gezellige (knutsel) week ☺
    Liefsss Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien