Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Easelkaart



Hallo allemaal,

Wat zijn de nieuwe paperpads toch weer gaaf.
Shabby chic line is mijn favoriet dus ik ben meteen met deze paperpad aan de slag gegaan.
De nieuwe Romantic Portraits zijn ook geweldig en die kleuren passen prachtig bij de 
shabby chic lijn.
Ik heb een oude Creatable van Marianne Design gepakt en heb er een easelkaart mee gemaakt.
Hieronder leg ik precies uit hoe ik dat gedaan heb maar eerst ff het boodschappenlijstje maken:



 Gebruikte materialen:
*A4 kraftkarton
*Romantic Portraits RPSL41
*Creatable MD LR0111
*Shabby Chic chipboard CHIPSC01 en CHIPSC02
*Vlindervel EASYSC382
*Ronde mal Noor!
*Labal mal MD
*Bronzen embelishments en bedel
*Lijstje van lichtgewicht klei
*Papieren roosjes
*Cremekleur kant
*Jute touw
*Distress inkt Vintage photo


Snij het kraftkarton doormidden op 10,5x29,7 cm
Vouw het dubbel. Leg de mal met de snijranden naar boven op het karton.
Leg de rand van de mal tegen vouwlijn en trek de vorm om met een potlood.(zie foto)
Knip de vorm uit, vouw het karton dubbel en knip het andere deel van het karton langs de andere vorm ook uit. Leg de mal op het ander stuk kraftkarton, trek het om en knip ook deze uit. Je hebt nu 
1 dubbele en 1 enkele vorm. Vouw van de dubbele vorm 1 vorm dubbel, zo krijg je de basis van de 
easelkaart. Bewerk de randen met de Distress inkt.


Stans en embos nu met je stansapparaat een vorm uit het roze streepjespapier en streepjes- 
met hartjespapier uit de paperpad. Plak de vorm met streepjes op bruine designpapier en de 
vorm met streepjes en hartjes op het groene designpapier uit de paperpad. 
Knip beide langs de vorm uit en bewerk ook deze randen met de Distress inkt.
Plak de vorm met de streepje op het liggende deel van je easelkaart. 
En plak de streepjes met hartjes vorm op de losse vorm. 
Plak daarna de losse vorm op het omgevouwen deel van de easelkaart.
Plak een stukje crèmekleurig kant op het liggende deel van kaart, hier rust het staande deel tegenaan.
Stans uit roze bolletjes designpapier uit de paperpad een ronde vorm met de Noor! mal. 
Stans met de labelmal een label uit de muzieknoten designpapier uit de paperpad.
Bewerk beide met de Distress inkt en plak het op het staande deel van de kaart.
Versier de kaart verder met alle plaatjes, embelishments en bloemetjes.


Bewerk de roze papierenbloemen ook met de Distress inkt voor een vintage look.
Snij een stukje uit het muziekpapier van 2,7x5 cm en rol het op.
Bewerk de randen met de Distress inkt en strik er een touwtje omheen.
Plak het bij de bloemetjes op het liggende deel van de kaart.


Plak het lijstje van lichtgewicht klei op een mooi stukje papier en knip het aan de achterkant op maat.
In het chipboard label heb ik een gaatje geperforeerd en vervolgens een stukje kant doorheen gehaald en ook hier omheen een stukje touw geknoopt met een bedeltje er aan.

Ik hoop dat jullie het een leuke kaart vinden, tot de volgende keer!!
Creatieve groetjes van:


Reacties

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien