Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Sst de baby slaapt...

Hallo,

Zoals jullie al wel gemerkt zullen hebben ben ik helemaal in de ban van de Chalk Line van Studio Light. Je kunt er zoveel kanten mee op.
Heb er al mannenkaarten, drieluik voor huwelijk en felicitatie kaarten mee gemaakt. 
Maar vandaag laat ik jullie een hele lieve deurhanger voor een babykamer zien.


Benodigdheden:
*Zwart kraftkarton
*Ronde mal van Noor! en de hartjesrand van Noor!
*Wolkjes van Noor!
*Stempel slaap kindje slaap van Marianne Design
*Plaatje slapende baby
*Zwart hartje
*Houten sterretjes
*Zwart/wit bakerstwine
*Bedeltje
*Houten knoop hartje
*Kleine witte knoopjes
*Roosjeskant zwart


Zoek op internet een afbeelding van een deurhanger en print deze uit.
Het formaat van mijn deurhanger is 21 x 8 cm.
Verklein je afbeelding 1 x op 95%.
Knip de grote deurhanger uit en leg het op het zwarte kraftkarton, trek het over en knip het uit.
Doe dit ook met de kleine deurhanger en leg die op BASISCH189.
Knip bij de kleine deurhanger de opening iets ruimer uit, zodat het straks beter op de grote deurhanger past.
Stempel de tekst slaap kindje slaap met zwarte inkt op de deurhanger.


Stans uit het zwarte kraftkarton de cirkel en de hartjesrand uit.
Plak de hartjes rand rechts achter op het blauwe designpapier en plak het geheel op de zwarte deurhanger.
Stans een cirkel met doorsnede 6,5 cm uit het bruine basispapier (BASISCH190) en plak het op de zwarte cirkel en plak het geheel op de deurhanger.
Plak het plaatje met de slapende baby op de deurhanger
Plak het kant met de roosjes aan de onderkant van het plaatje.
Neem een stukje bakerstwine en splijt de draadjes. Neem 2 witte draadjes en haal ze door de oogjes van de knoop en maak een strikje. Plak de knoop op het eerste roosje.
Stans de wolkjes uit BASISCH189 en plak ze op.
Haal de letters SST uit EASYCH466 en plak deze ook op.
Versier de deurhanger verder totdat ie helemaal af is.

De deurhanger past in een langwerpige envelop dus je kan 'm ook heel leuk als geboortekaartje versturen.

Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben opgedaan.
Veel knutselplezier en tot de volgende keer...

Groetjes Geralien



Reacties

Populaire posts van deze blog

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien