Doorgaan naar hoofdcontent

Volgers

Mixed Media tag

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie graag een Mixed Media project laten zien.
Mixed Media vind ik erg leuk maar ook best moeilijk om zelf te doen. Ik vind mijn eigen projecten niet snel mooi genoeg en belanden dan ook vaak in de prullenbak. Maar al doende leert men en deze keer is mijn Mixed Media tag goed gelukt vind ik zelf.
Ik hoop dat jullie het ook kunnen waarderen hihi.


Voor Mixed Media kun je eigenlijk bijna alles gebruiken wat je in huis hebt.
Ik zal proberen uit te leggen wat ik gebruikt heb en hoe ik het allemaal gedaan heb.

Gebruikte materialen:
*Kraft tag van 15 x 8 cm *Paperpad PPSL35*Mask MASKHH06 *Structuurpasta *Witte Gesso * Reflex Perlen *Vlinder mal *Kraftpapier *Zwarte Acrylverf *Washi tape *Zilverkleurige Pailletten *Roze plakstenen *Zwarte plakparels *Grote en kleine roze papieren bloem *Zwart naaigaren *Houten hartjes *Verbandgaas *Jute touw *Decopatch lijm *Gaatjestang *


Gebruik uit de paperpad een donkerroze en crèmekleurige designpapiertje. Scheur uit beide vellen de mooie details uit het papier en rangschik ze op de tag totdat je een mooie compositie hebt. Plak vervolgens alle stukjes vast met de lijm. Zorg ervoor de de velletjes allemaal goed vastzitten!
Laat de lijm drogen.
Meng wat witte Gesso met water zodat de verf wat dunner wordt en verf de hele tag met de verdunde Gesso. je krijgt nu een witte waas over je tag.
Als je je papier over het gaatje in de tag geplakt hebt perforeer je een gaatje met de tang waar de opening hoort te zitten.
Leg je mask op de tag breng de structuurpasta op. Doe dit op ongeveer 3/4 van je hele tag. Haal je mask voorzichtig weg en strooi de Reflex perlen over de nog natte structuurpasta. Gebruik een bakje om je overtollige reflex perlen op te vangen.
Laat je tag goed drogen.
De reflex perlen geven een mooi glanzend effect, op de onderste foto is dat het beste te zien.


Stans de vlinder uit een stukje kraftpapier.
Bewerk de houten hartjes, de randen van de vlinder en van de roze bloemen met wat verdunde Gesso.


Bewerk de randen van je tag met zwarte Acrylverf. 
Meng een klein beetje zwarte verf met water en spetter met behulp van een kwast zwart spetters op je tag. Laat ook dit goed drogen.
Neem een stukje verbandgaas en trek het wat uit elkaar. Plak het verbandgaas met een stukje zwart naaigaren in het midden van je tag. Plak de vlinder op het verbandgaas.
Plak de bloemen onder de vlinder.


Versier je tag verder met de houten hartjes, plakparels, plakstenen, pailletten en washi tape.
Haal door de opening boven in de tag een stukje verbandgaas en strik er een jute touwtje omheen.

Ik hoop dat jullie het een mooi Mixed Media werkstuk vinden en mijn uitleg een beetje konden volgen. Ik lees graag wat jullie er van vinden in de reacties. Misschien dat er binnenkort nog wel meer Mixed Media projecten uit mijn handen komen...?

Creatieve groetjes van Geralien

Reacties

  1. Wat is je project goed gelukt !!
    Mooi geheel met een heleboel details
    Ik doe het je niet naar
    Groetjes van Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Waslijn met babysokjes

En we gaan vrolijk verder met de geboortekaartjes... Deze waslijn met babysokjes heb ik gemaakt met de creatable, stempel en het papier van Eline Pellinkhof. De sokjes heb ik aan het touw geplakt en vervolgens kleine wasknijpertjes er op gezet. Op de wasknijpertjes heb ik kleine houten hartjes geplakt van Xenos. Het resultaat is toch super schattig!!

1001 mogelijkheden

Hallo allemaal, "1001 mogelijkheden" heb ik deze blogpost genoemd en daarmee doel ik op de ticket mal. De mogelijkheden met deze mal zijn eindeloos. Vandaag laat ik zien dat je er ook een hele mooie double Z fold card mee kunt maken. In combinatie met het prachtige paperblock Love & Home komt het heel mooi tot zijn recht Natuurlijk heb ik er ook weer label in verstopt. Ik  heb veel detailfoto's gemaakt, zo kun je goed zien hoe ik de kaart heb gemaakt. De basis voor deze kaart is een linnenkarton kaart van 13,5 x 27 cm Deze heb ik gerild op 8,5 en 13,5 cm. Daarop heb ik stukken kraftpapier geplakt van 13 x 8 cm, 13 x 4,5 cm en 13 x 13 cm. Daarop weer designpapier  van 12,5 x 7,5 cm, 12,5 x 4 cm en 12,5 x 12,5 cm  De ticket mal heb ik ook gestanst uit wit linnenkarton en op 5 cm vanaf de gaatjes gerild. Hierop heb ik ook weer kraftpapier en designpapier geplakt. Dit papier heb ik met de mal uitgestanst

Sending Joy

Hallo allemaal,  Vandaag wil ik jullie weer een kerstkaart laten zien. Deze is gemaakt met de nieuwe Sending Joy lijn van Studio Light. Deze is vanaf volgende week verkrijgbaar in de hobbywinkels.  Als basis voor deze kaart heb ik de Essentials mal SL-ES-CD70 gebruikt. De lichtgroene matlaag komt uit SL-ES-PP05. Het rode designpapier komt de paperpad die bij deze Sending Joy lijn komt SL-SJ-PP10. Het groene designpaper met de kerstboom takjes komt uit de andere paperpad SL-SJ-PP11. De 2 lagen van de kerstboom heb ik allebei met 3D foam opgeplakt zo krijgt de kerstboom meer diepte.  De slingers, kerstballen en ster zijn gestanst met SL-SJ-CD51.  De losse plaatjes komen uit diecut boekje SL-SJ-DCB08.   Om de kaart helemaal af te maken heb ik nog 2 roze enamel dots opgeplakt. Het papier is zo mooi dat het verder niet veel nodig heeft.  Groetjes Geralien